Tuesday, July 04, 2006

Spagettilaget fortjent til finalen!


Italia – Tyskland 2-0 e.e.o

Som den observante leser på denne blogg vil ha lagt merke til, så er ingen av disse lagene blant mine favoritter. Kapitalismus har kontinuerlig påstått at dette tyske laget ikke er av gyllen årgang, og rett og slett ikke er gode nok til å vinne VM. Det siste fikk jeg rett i, men jeg kunne fort tatt feil. Denne semifinalen kunne endt begge veier, og det var små, små marginer som gjorde at Italia gikk til finalen fremfor Tyskland.

Begge lagene spilte bra i denne kampen. Italia har vært bra hele veien i VM, hvor de kun har sluppet inn ett mål, et selvmål. Må si jeg lot meg imponere skikkelig av Cannavaro i dagens kamp. En av de beste kampene en midtstopper har spilt så lenge jeg har fulgt fotball.

Italia har på mange måter et komplett lag, de kunne hatt noe bedre spisser og vinger, særlig med fart, men laget er bra komponert og veldig komplementært. Når de i tillegg konsentrerer seg om å spille fotball fremfor å tulle med andre ting jf. EM 2004, så har de et fabelaktig lag. Tyskland har mye av de samme kvalitetene, og viktigst av alt, de har visst seg å være sultne på suksess, og det alene hjelper på.

Jeg hadde forberedt meg på straffer, hvilket jeg tror Italia hadde vunnet. Følte meg litt snytt da Grosso, som også spilte en meget god kamp, satte ballen i målet.

Italia hadde flest sjanser og størst sjanser, sånn sett er det fortjent at laget går til finalen, men det hadde ikke vært mye å si på om Tyskland hadde vunnet. Det gjorde de ikke, så det er bare å gratulere spagettilaget!

4 Comments:

At 4:39 PM, Anonymous Anonymous said...

Italia vant fortjent, og selv om Totti og Del Piero ikke er like gode som de var for noen år siden, har laget Pirlo, Grosso og Zambrotta som er gode offensivt. Og ikke minst cannavaro og gattuso defensivt. Dette er godt nok til å vinne VM

 
At 4:40 PM, Anonymous Anonymous said...

Italia var gode, men det holder ikke mot Frankrike og Zizou!

 
At 12:47 AM, Anonymous Anonymous said...

Det italienske laget var svært imponerende, når man tar i betraktning at de fleste spiller i italiensk Serie C!

 
At 6:46 AM, Blogger Eirik Løkke said...

Tiden vil vise hvor mange som spiller utfor serie A efter VM er over, men Italia var gode uten å ta noe som helst i betraktning.

 

Post a Comment

<< Home