Friday, June 30, 2006

Kvartsfinaler i Fotball VM. Det drar seg til!

Pågrunn av store problemer med blogsoft har kommentarene fra VM vært noe fraværende, beklager dette. Men VM har fremdeles blitt behørig observert.

Vi har følgende kvartfinaler (Mine favoritter uthevet):

Tyskland – Argentina
Italia
– Ukraina
England – Portugal
Brasil – Frankrike

Mitt opprinnelige tips til kvartfinaler var følgende:

Argentina – Sverige
Italia – Frankrike
England – Nederland
Brasil-Spania

Med andre ord traff jeg på ingen kvartfinale kamper, men kan komme til å få rett på 3 av 4 lag i semien. Hva sier det om prediksjonsevnen? Tja sånn måtelig, ikke helt på jordet, men kunne vært bedre.

Dagens kamper:

Tyskland – Argentina 1-1 (4-2 s.s)

Det er noe tragisk over at Argentina ikke bruker Lionel Messi, med ham på banen hadde Argentina vunnet, dristig påstand, men jeg står for den. I alle tilfeller ville Argentina vært betraktelig styrket offensivt. Ei heller så lurt å ta ut Riquelme. Med slike disposisjoner så er jeg fristet til å skrive at Argentina ikke fortjente bedre. Tyskland er bedre enn hva Kapitalismus har villet innrømme, ingen tvil om det. Men de burde definitivt tapt i dag!

Italia – Ukraina 3-0

En litt merkelig kamp. Italia tok tidlig ledelsen, og vant tilslutt en komfortabel seier. Men Ukraina hadde mange store sjanser til å utlikne, og dersom de hadde fått et mål som de burde ha fått, kunne Ukraina fort ha vunnet kampen, men gode initiativ av spesielt Zambrotta viste forskjeller på Ukraina og Italia. Dette kan bli spagettilagets mesterskap. Grøss og gru!

3 Comments:

At 11:51 PM, Anonymous Anonymous said...

Som jeg sa i en tidligere post, Argentina var utelukket. Men litt mer tett en jeg hadde trodd, jeg regna med at Tyskland rulla over dem...
Men Kapitalismus, du har tatt feil i 50 prosent av dine spådommer etter innledende runder, kom med noen nye tips så jeg kan levere inn bonger hos Norsk Tipping :)

 
At 2:28 AM, Blogger Eirik Løkke said...

Det betyr theo at jeg har hatt rett i 50 prosent av tilfellene :)

Men for all del mine tips er som nevnt. England vinner og Brasil vinner.

 
At 2:29 AM, Anonymous Anonymous said...

Det er på tide at England viser seg, de har vært grusomme til nå.

 

Post a Comment

<< Home