Wednesday, June 21, 2006

4 nye rette for Kapitalismus!


Noen ganger er det greit å kunne skryte litt av seg selv. I mine kommentarer har jeg vært veldig nøye med å påpeke tilfeldighetsfaktoren i fotball, og de påfølgende prediksjonsvanskene dette medfører. Likevel, eller paradoksalt nok, har Kapitalismus så langt, når halvparten av gruppene er ferdigspilt bare 1 feil! Det er tilfeldigheter i bilde også her, likevel sa jeg innledningstipset mitt at jeg var relativ sikker på disse spådommene, og det er godt å se at de går inn.

Nederland – Argentina 0-0

Argentina best, Messi skuffet. Altså la det være helt klart Messi viste tydelig hvilken teknikk og overblikk han besitter, men Messi har et potensiale større enn alle andre på banen, og på en god dag er han like god som Ronaldinho, i hvert fall nesten. Det er denne standarden jeg måler han opp mot, og det er på bakgrunn jeg skriver at han skuffer. Jeg har tippet at Nederland slår Portugal i 1\8 finalen, ville kanskje valgt annerledes nå, etter å ha sett langene innledningsvis. Men mot Portugal er Arjen Robben tilbake, hvilket kan bli den avgjørende faktoren fordel Nederland. Argentina slår Mexico greit noe annet vil være nær en sensasjon.

Elfenbenskysten – Serbia 3-2

Elfenbenskysten vant denne underholdende og betydningsløse kampen fullt fortjent til tross for at de kom tilbake fra underlegenhet. Serbia er VMs største skuffelse!

Portugal – Mexico 2-1

Portugal var best og vant fortjent. Men Mexico brente straffe og hadde store sjanser til å utligne, hadde Angola scoret flere mål kunne dette fort blitt Mexicos bane. Det ble det ikke, men det blir Argentina. Portugal har en god sjanse til å slå Nederland, hvilket vil være den første skikkelige utfordringen for portugiserne, kanskje også den eneste.

Angola – Iran 1-1

Angola måtte vinne med flere mål dersom de skulle gå videre. Det greide de ikke, og med tanke på Mexicos overkjøring av Angola var det utvilsomt mest rettferdig at det ble slik.

3 Comments:

At 4:28 PM, Anonymous Anonymous said...

Det var vel kanskje ikke de vanskeligste tipsene...

Mer spent på hvor mange rette du har etter i morgen.

 
At 7:46 PM, Anonymous Anonymous said...

I det 10. minuttet scorte VM-debutanten Serbia & Montenegro sitt første mål. S & B eksistere ikke lengre, så det var også det første mål i VM-historien for et ikke-eksisterende land. VM-06 blir derfor første og siste gang S & B deltar i et VM - ever!

Noe for Arne Scheie?

 
At 4:16 AM, Blogger Eirik Løkke said...

Muligens noe for Scheie, ja :)

 

Post a Comment

<< Home